• شنبه, 1 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (عربستان)

#نفت  #عربستان


🟢قیمت نفت  روز چهارشنبه پس از کاهش موجودی و عرضه سوخت آمریکا و هشدار وزیر انرژی عربستان که چشم‌انداز کاهش  تولید #اوپک پلاس را افزایش داد، بیش از یک دلار افزایش یافت.

🔆بهای معاملات آتی نفت #برنت آخرین بار با 68 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 77.52 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 75 سنت یا 1 درصد افزایش به 73.66 دلار در هر بشکه رسید.


✅ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: «بعد از تهدید #عربستان سعودی برای سفته بازارن نفت شروع به رشد می‌کند» و افزود که عربستان سعودی احتمالاً «هر کاری که برای حمایت از قیمت‌ها لازم باشد» انجام خواهد داد.
⁉️برخی از سرمایه گذاران آن را به عنوان سیگنالی در نظر گرفتند که سازمان #اوپک پلاس، می توانند کاهش بیشتر تولید را در نشست 4 ژوئن در نظر بگیرند.
تحلیلگر CMC Markets در یادداشتی در روز چهارشنبه گفت که قیمت نفت به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اوپک پلاس ممکن است تولید خود را برای حفظ ثبات قیمت کاهش دهد، افزایش یافته است.

🔻داده های صنعت اواخر روز سه شنبه نیز نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا به شدت کاهش یافته است.

📈منابع بازار با استناد به آمار موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 19 مه حدود 6.8 میلیون بشکه کاهش یافت. موجودی بنزین حدود 6.4 میلیون کاهش یافت، در حالی که موجودی های میعانات حدود 1.8 میلیون کاهش یافت.

اگر داده‌های اداره اطلاعات انرژی (EIA) که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، ارقام API را تأیید کند، موجودی بنزین ایالات متحده برای سومین هفته متوالی به پایین‌ترین سطح  از سال 2014 کاهش می‌یابد.


اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه