• یک‌شنبه, 9 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (اوپک در اوج 8 ساله ی ظرفیت مازاد روزانه)

#نفت  / اوپک در اوج 8 ساله ی  ظرفیت مازاد روزانه

🔵 بهای نفت صبح روز دوشنبه کاهش یافت دلیل آنرا می توان در اظهارات مقامات فدرال رزرو را که به موضع صبورانه تر در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره اشاره داشت یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 58 سنت کاهش به 82.89 دلار در هر بشکه رسید. قیمت WTI  35 سنت یا 0.44 درصد کاهش یافت و  به 78.84 دلار رسید.

🔹 پس از یک هفته  از داده‌های ناامیدکننده اقتصادی ایالات متحده - نشان دهنده افزایش قیمت‌ها و کاهش خرده‌فروشی و تولید کارخانه‌ها - سیاست‌گذاران فدرال رزرو ، روز جمعه به «صبر» نسبت به کاهش نرخ بهره اشاره نمودند. نرخ های بالاتر بهره ، هزینه خرید نفت را بالا می برد و روند نزولی بازار را فراهم می کند.

🔹 در پایان هفته، تنش در خاورمیانه ادامه داشت زیرا  اسرائیل با حملات خود، دومین بیمارستان بزرگ نوار غزه را از کار انداخت و حوثی ها در یمن مسئولیت حمله به یک نفتکش هندی را بر عهده گرفتند.

🔹 تحلیلگران ANZ Research در یادداشت مشتری گفتند، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قادر خواهد بود "بیشترین سطوح اختلال را پوشش دهد، زیرا ظرفیت مازاد آن به بالاترین حد در هشت سال گذشته یعنی 6.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

«بازار همچنین چشم‌انداز نامطمئن تقاضا را دارد و آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده که انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال 2024 کاهش یابد.»

🔹 دیپلمات‌ها می گویند که شورای امنیت سازمان ملل متحد احتمالاً روز سه‌شنبه در مورد فشار الجزایر برای درخواست این نهاد متشکل از 15 عضو برای درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه در مناقشه اسرائیل و حماس رأی خواهد داد و ایالات متحده اعلام کرده است که آن را وتو خواهد کرد.

در اروپا، روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که کنترل کامل شهر آودیوکا در اوکراین را در بزرگترین دستاورد خود در 9 ماه گذشته، چند روز پیش از دوسالگی تهاجم این کشور به دست دارد.

👍 کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه