• چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت ( امید به بازیابی مجدد / احتمال توقف افزایش نرخ بهره)

#نفت  / امید به بازیابی مجدد / احتمال توقف افزایش نرخ بهره

✳️ قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت اما  اوایل هفته جاری در آستانه افزایش نرخ بهره و نگرانی از اینکه بحران بانکی ایالات متحده باعث کند شدن اقتصاد و کاهش تقاضای سوخت شود، برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

🔹 نفت خام برنت با 2.8 دلار یا 3.9 درصد افزایش به 75.30 دلار در هر بشکه بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده پس از چهار روز کاهش که آخرین بار در اواخر سال 2021 مشاهده شد، با 2.78 دلار یا 4.1 درصد رشد به 71.34 دلار رسید.

شاخص برنت هفته را با کاهش حدود 5.3 درصدی به پایان رساند، در حالی که WTI حتی پس از بازگشت در روز جمعه، 7.1 درصد افت کرد. هر دو معیار برای اولین بار از ماه نوامبر برای سه هفته متوالی کاهش یافتند.

✅ دنیس کیسلر، معاون ارشد تجارت در BOK Financial گفت: نفت خام در تلاش است تا کاهش اخیر قیمت‌ها را که ناشی از افزایش نرخ‌های بهره و ترس از رکود عمدتاً در بخش بانکی است، معکوس کند.

برای برخی از تحلیلگران، عوامل بنیادی در بازار فیزیکی قوی تر از آن چیزی است که بازار آتی نشان می دهد.

❇️ استفان برنوک، تحلیلگر بازار نفت PVM، گفت: «به جای عوامل بنیادی، جنون فروش در هفته گذشته ناشی از نگرانی در مورد تقاضای مرتبط با ریسک های رکود اقتصادی و فشار در بخش بانکی ایالات متحده بوده است.

نتیجه این است که یک گسست بزرگ بین تعادل نفت و قیمت نفت وجود دارد.»

    🔹 تحلیلگران Commerzbank (ETR:CBKG) خاطرنشان کردند که نگرانی‌ها برای تقاضای نفت بیش از حد افزایش یافته است و انتظار دارند در هفته‌های آینده قیمت‌ها به سمت بالا اصلاح شود.

سهام که اغلب همراه با قیمت نفت حرکت می کنند نیز افزایش یافت. [!mkts!]

✳️ گزارش مشاغل بهتر از حد انتظار به کاهش برخی از ترس‌ها از رکود اقتصادی قریب‌الوقوع کمک کرد که تا حدی به دلیل ترس‌های مجدد بانکی تحریک شده بود. سرمایه گذاران همچنین انتظار دارند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن خود متوقف کند.

با این حال، در چین، فعالیت کارخانه‌ها در ماه آوریل به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت، زیرا سفارش‌ها کاهش یافت و تقاضای داخلی ضعیف بر بخش تولیدی کشیده شد.

به گفته کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در سنگاپور، با این حال، انتظارات از کاهش بالقوه عرضه در نشست بعدی گروه تولیدکننده اوپک پلاس در ماه ژوئن مقداری از قیمت ها را حمایت کرده است.

🔹 داده‌های شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز نشان داد که تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده تولید آینده است، در این هفته با 3 کاهش به 588 واحد رسید. [!rig!]

اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه