• شنبه, 1 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (امید به افزایش تقاضا)

#نفت  امید به افزایش تقاضا

🟢قیمت #نفت  روز سه‌شنبه به افزایش خود ادامه داد که ناشی از افزایش فصلی تقاضای بنزین و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان #اوپک پلاس بود هرچند نگرانی‌ها در مورد خطر نکول بدهی ایالات متحده افزایش قیمت را محدود کرد.

🔆بهای معاملات آتی نفت #برنت با 28 سنت یا 0.37 درصد افزایش به 76.27 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به 72.36 دلار در هر بشکه رسید که 31 سنت یا 0.43 درصد افزایش داشت.

🔸هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس NS گفت: «قیمت نفت در حال تثبیت  با کمک افزایش فصلی تقاضای بنزین ایالات متحده از هفته آینده، کاهش تولید اوپک پلاس از این ماه و برنامه‌ریزی خرید ایالات متحده برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت (SPR)است.

هفته گذشته، وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که 3 میلیون بشکه نفت خام را برای تکمیل SPR برای تحویل در ماه اوت خریداری خواهد کرد.


⚠️کاهش تولید داوطلبانه توسط سازمان اوپک پلاس که در ماه جاری اجرایی شد، انتظار می‌رود که بازارهای نفت را محدود نگه دارد.

‼️تحلیلگران گلدمن ساکس (NYSE:GS) در گزارشی در روز دوشنبه گفتند که "منتظر کسری پایدار (عرضه نفت) از ژوئن هستند، زیرا کاهش تولید اوپک پلاس به طور کامل محقق می شود و تقاضا بیشتر می شود.


📈یکی از مدیران شرکت ویتول روز دوشنبه گفت که آسیا بیشترین رشد تقاضای نفت را خواهد داشت و در نیمه دوم سال حدود 2 میلیون بشکه در روز به مصرف اضافه خواهد کرد.

⁉️با این حال، سرمایه گذاران همچنان بر مذاکرات برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان متمرکز هستند. نکول ایالات متحده احتمالاً باعث هرج و مرج در بازارهای مالی و افزایش نرخ بهره خواهد شد که بر رشد تقاضای سوخت در داخل و در سطح جهانی تأثیر می گذارد.


اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه