• یک‌شنبه, 9 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (احتمال تمدید کاهش تولید توسط اپک)

#نفت / احتمال تمدید کاهش تولید توسط اپک

🔺 قیمت نفت در آسیا روز چهارشنبه عقب نشینی کرد زیرا چشم انداز تاخیر در چرخه کاهش نرخ بهره آمریکا و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، افزایش روز سه شنبه ناشی از اخباری که  اوپک پلاس ممکن است کاهش تولید را افزایش دهد، جبران کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت 30 سنت یا 0.36 درصد کاهش یافت و به 83.35 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 28 سنت کاهش به 78.59 دلار در هر بشکه رسید.

🔹 روز سه‌شنبه، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که عجله‌ای برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا ندارد، به‌ویژه با توجه به ریسک‌های صعودی برای تورم که می‌تواند پیشرفت در کنترل فشار قیمت‌ها را متوقف کند یا حتی منجر به احیای مجدد آنها شود.

جفری اشمید، رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی اظهارات مشابهی را روز دوشنبه بیان کرد. اظهارات آنها بر این نگرانی در بازارهای مالی تاکید کرد که مزایای اقتصادی بالقوه کاهش نرخ‌ها به عقب رانده خواهد شد.

🔵واندانا هاری، بنیانگذار ارائه‌دهنده تحلیل بازار نفت می‌گوید: این واکنش به افزایش هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا در داده‌های API امروز صبح و ادامه امیدواری به دستیابی به توافق آتش‌بس غزه در چند روز آینده است».

🔹 بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت اسرائیل با توقف فعالیت‌های نظامی در غزه به مناسبت ماه مبارک رمضان موافقت کرده است. با این حال، اسرائیل و حماس و همچنین میانجی های قطری همگی در مورد پیشرفت به سوی آتش بس در غزه هشدار دادند.

🔵 به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم (API) در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 23 فوریه 8.43 میلیون بشکه افزایش یافت.

داده ها نشان می دهد که ذخایر بنزین 3.27 میلیون بشکه و ذخایر تقطیر 523000 بشکه کاهش یافته است.

🟢 پس از آنکه رویترز گزارش داد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه (اوپک پلاس) تمدید کاهش تولید داوطلبانه نفت را تا سه ماهه دوم بررسی خواهند کرد، قیمت‌های آتی برنت و WTO بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

یکی از منابع اوپک پلاس گفت که تمدید کاهش تولید تا سه ماهه دوم "احتمال دارد". دو نفر گفتند که تمدید طولانی تر تا پایان سال 2024 امکان پذیر است.

نوامبر گذشته، اوپک پلاس با کاهش داوطلبانه حدود 2.2 میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول سال جاری موافقت کرد که در راس آن عربستان سعودی از کاهش داوطلبانه خود خارج شد.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی نوشتند که چنین اقدامی از سوی ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً بازار را محکم خواهد کرد.

🔵 مقامات روسیه روز سه‌شنبه ممنوعیت شش ماهه صادرات بنزین را از اول مارس به منظور جبران افزایش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان و کشاورزان و امکان تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده پالایشگاه‌ها اعلام کردند.


👍 کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه