• شنبه, 6 مرداد 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (آرامش نسبی در منطقه)

#نفت / آرامش نسبی در منطقه

🔵 قیمت نفت در معاملات آغازین آسیا در روز دوشنبه پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد به یک سری حملات در جنوب غزه پایان داده است، کاهش یافت و نگرانی ها در مورد عرضه از خاورمیانه را اندکی کاهش داد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 43 سنت کاهش به 81.76 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 46 سنت کاهش به 76.38 دلار در هر بشکه رسید.

خطرات ژئوپلیتیکی از جمله نگرانی از گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در سراسر منطقه و اختلال احتمالی عرضه نفت در خاورمیانه، قیمت ها را در هفته گذشته حدود 6 درصد افزایش داد.

🔹  ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که چند روز پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم پیشنهاد آتش‌بس حماس را رد کرد، «مجموعه‌ای از حملات» را به جنوب غزه انجام داده است که اکنون «به پایان رسیده است».

✅ در حالی که نگرانی های عرضه در خاورمیانه نسبتاً افزایش یافته بود، اخبار رسیده از ایالات متحده برخی از نگرانی ها را کاهش داد.

شرکت‌های انرژی ایالات متحده، تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را به بالاترین حد خود از اواسط دسامبر افزایش دادند که به طور بالقوه نشان‌دهنده افزایش تولید است. تولید داخلی هفته گذشته به رکورد 13.3 میلیون بشکه در روز بازگشت.

🔹 نگرانی‌های تقاضا همچنان پابرجا است زیرا یکی از مقامات فدرال رزرو گفت که او علاقه‌ای به توصیه برای کاهش نرخ بهره ندارد، و این امر بر مهار بیشتر تورم افزوده است. نرخ های بهره بالاتر، رشد اقتصادی را کاهش می دهد، که تقاضای نفت را محدود می کند.

انتظار می رود ساعات معاملات در آسیا کم باشد زیرا اکثر مناطق از جمله چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی برای تعطیلات بسته هستند.

بازارهای مالی سرزمین اصلی چین برای تعطیلات سال نو قمری بسته هستند و از دوشنبه، 19 فوریه، معاملات را از سر خواهند گرفت. معاملات هنگ کنگ در 14 فوریه از سر گرفته خواهد شد.


👍 کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه