• پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403

بررسی قیمت جهانی نفت (در انتظار گزارشات)

#نفت / در انتظار گزارشات

❇️ قیمت نفت  اول هفته را  پس از افزایش شدید هفته گذشته کاهشی آغاز کرد، زیرا معامله گران پیش ازارائه گزارشات  پیش بینی های تقاضا از سوی اوپک و آژانس بین المللی انرژی و همچنین ارائه گزارشات از داده های اقتصادی در هفته جاری ، محتاطانه رفتار کردند و سود خود را سیو کردند.

✅ پس از اینکه چین مرزهای خود را بازگشایی کرد و دور شدن از سیاست سختگیرانه‌اش برای مقابله با کووید صفر را تأیید کرد، قیمت نفت خام هفته گذشته به دلیل احتمال افزایش تقاضای چین بیش از 8 درصد افزایش یافت. تضعیف ایندکس دلار آمریکا در میان نشانه‌هایی از کاهش تورم در این کشور نیز به نفع قیمت نفت بوده است.

🔹 اکنون تمرکز بر گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که قرار است روز سه شنبه منتشر شود. بازارها منتظرند ببینند آیا این کارتل پیش بینی های خود را برای تقاضای جهانی در مواجهه با بهبود اقتصاد چین تغییر خواهد داد یا خیر.

معاملات آتی نفت برنت با 0.5 درصد کاهش به 85.09 در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 0.6 درصد کاهش به 79.67 دلار در هر بشکه رسید. انتظار می رود حجم بازار به دلیل تعطیلات ایالات متحده در روز دوشنبه محدود باشد.

✅ معامله گران همچنین منتظر گزارشی در مورد بازارهای نفت خام از سوی آژانس بین المللی انرژی (IEA) هستند که در روز چهارشنبه منتشر می شود تا چشم انداز این سازمان از قیمت نفت و تقاضا در سال جاری ارائه شود.

فراتر از داده‌های ارگان‌های صنعتی، بازارهای نفت خام نیز منتظر داده‌های اقتصادی و جلسات بانک مرکزی در این هفته هستند.

🔹 نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن پس از آن که وام دهنده به طور غیرمنتظره ای در جریان نشست ماه دسامبر خود به شدت برخورد کرد - اقدامی که بازارهای مالی را متلاطم کرد، اهمیت کلیدی به بازارها دارد.

قرائت تورم از منطقه یورو و انگلیس نیز در کانون توجه قرار دارد، همانطور که داده‌های مربوط به خرده‌فروشی در ایالات متحده، تورم کارخانه‌ها و تولید صنعتی نیز مورد توجه است.

🔥 در بحبوحه افزایش ترس از رکود اقتصادی در سال 2023، بازارها شاهد هرگونه نشانه ای از کند شدن رشد اقتصادی خواهند بود. در حالی که صندوق بین المللی پول در مورد رکود بالقوه در سال جاری هشدار داده  است قیمت نفت در هفته اول سال کاهش یافته بود.

این تصور تا حد زیادی هر گونه صعودی را در بازارهای نفت خام محدود کرده است، زیرا معامله گران می ترسند که تقاضای نفت تحت تاثیر کند شدن رشد اقتصادی در سراسر جهان قرار گیرد.

در حالی که تقاضای چین نشانه هایی از بهبود را نشان داده است، این کشور همچنین با بدترین شیوع کووید-19 خود دست و پنجه نرم می کند، که بازارها نگران آن هستند که بازگشت اقتصادی بزرگتر را به تاخیر بیندازد.


اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

به اشتراک گذاری این مطلب!

دیدگاه ( دیدگاه در صف انتظار)

    ارسال دیدگاه